בחירת שם לילדה

חודשי ההיריון הם חודשים מלאים בהתרגשות עצומה לקראת הלידה. יש הרבה דברים לטפל בהם, כמו רכישת ציוד, הכנה של החדר לקראת הגעת הבייבי, בחירת שם לילדה ועוד.

הדרך לחיפוש שם לילדה 

החלטה על שם לילדה אינה עניין של מה בכך כיוון שהשם מלווה את האדם לאורך כל חייו, בילדותו, בבגרותו ובזקנתו. פעמים רבות שמו של האדם מרמז על האישיות שלו ועל אופיו ולכן כל ההורים מקדישים לנושא זה חשיבה רבה.

אופציות לבחירת שם 

  • שם על שמו של אדם שנפטר או אדם שהוא בחיים זוגות רבים מחליטים לתת שמות לבנות על שמה של קרובת משפחה כמו סבתא או דודה שהלכה לעולמה והם רוצים להנציח את שמה ולכן מעניקים לתינוקת הרכה שם זה.
    יש גם עדות שמנציחים שמו של אדם כשהוא עדיין בחיים וכך מעניקים לתינוקת את שמה של הסבתא או של קרובת משפחה אחרת כשהיא בחיים וזאת מתוך כבוד והערכה.
    זו הסיבה שאנו נתקלים בשמות מיושנים שבדרך כלל כבר לא נותנים לילדים כמו חווה, מינה, שושנה ועוד. 
  • שם ישראלי מודרני באתרי האינטרנט אפשר למצוא היצע נרחב מאד של שמות ישראליים בעלי משמעות כמו רותם שהוא שם של שיח, מורן שהוא שם של פרח, ושמות יפהפיים נוספים כמו מיטל, הילה ועוד. 
  • שם בין לאומי הורים רבים מעדיפים להעניק לבנות שלהם שמות שהם בין לאומיים כדי שיהיה להם שם שמתאים להגייה בכל העולם. כך הם בוחרים שמות כמו אדל, איב ועוד. 
  • שם שהוא יוניסקס – יש שמות רבים שמתאימים הן לבנים והן לבנות ובמקרים רבים ההורים מחליטים על שם זה. לעיתים הדבר ייצור בלבול כי לא יודעים אם מדובר בבן או בבת, בגן הילדים, בבית הספר ובצבא. כמו לירון, אביב, אלמוג, יובל, אריאל ועוד.
  • שמות מהתנ"ך שמות רבים מהתנ"ך הם יפים ומודרניים ולכן הורים רבים הן דתיים והן לא דתיים בוחרים בשמות הללו. כמו לדוגמה עלמא ונעה שהם שמות מודרניים ובעלי משמעות רבה וגם שמות אחרים כמו רחל, לאה, אסתר שהם תמיד פופולריים.

רשימה של שמות לקראת הלידה 

במהלך חודשי ההיריון, ההורים מכינים רשימה בעזרת אתרי האינטרנט שמציעים שפע של שמות. שם שנראה להם מתאים, נרשם ברשימה וכך לאורך כל ההיריון הם מציצים מדי פעם ברשימה,
מוסיפים שם יפה שהם שמעו בגן הילדים ולעיתים גם גורעים שמות שנראים להם מתאימים פחות.

לקראת מועד הלידה יש להם רשימה מצומצמת של כמה שמות בודדים.
בדרך כלל לאחר הלידה הם מנסים לחשוב מהו השם המתאים ביותר לפנים היפהפיות של התינוקת שנולדה זה עתה. ההתלבטות היא לעיתים קלה כי מיד יודעים איזה הוא השם המתאים ביותר ולפעמים אף שם לא מתאים והם בוחרים שם אחר.

אירועים לכל המשפחה, תחת כיפת השמיים וללא עלות בטיילת ארמון הנציב בירושלים