בית הצבעים של סאם חלבי בדליית אל כרמל– הזמנה לחוויה שמחה בצבעים

מרכז מבקרים לכל המשפחה,גלריית אומנות, מוזיאון ראשון מסוגו בארץ

בחודש אוגוסט בימים א-ה', יערכו בבית המבעים סיורים מודרכים לכל המשפחה וסדנאות צביעה על חפצים ישנים לילדים מגיל 4

"בית הצבעים" של סאם חלבי, ממוקם בכפר הציורי דאליית אל כרמל. זהו בית המשפחה המקורי של סאם חלבי, הבית בו גדל וצמח כילד עשירי אחרי תשע אחיות, במשפחה דרוזית מסורתית, הבית בו ניטעה בו לראשונה על ידי אימו, האהבה לאמנות, בו נהג להתבודד ולצייר מבוקר עד לילה, כשהחברה הדרוזית פחות קיבלה אמן דרוזי כמקצוע מכובד.

בהמשך לתערוכותיו המוצלחות בארץ ובחו"ל בשנים האחרונות, בהן יצר מיצגי ענק, הבנויים מציורים פנטסטיים מלאי מרקמי צבע עצומים – "בית הצבעים" מבטא המשך ישיר לאותה עשייה. כל קירותיו של המבנה המרהיב, 600 מ', על ארבעת הקומות שלו, נצבעו על ידי סאם חלבי במאות גווני צבע של "נירלט" שהפכו אותו למעין פסל אדריכלי סביבתי, שכמוהו לא נראה עד כה בישראל.

"בית הצבעים" בדליית אל כרמל כולל בתוכו עשרה חדרים של מתחמי תצוגה מרהיבים היוצרים מסלול ביקור בלתי נשכח בין כתליו. בקומת הכניסה ניתן לבקר במטבח וחדר האוכל של המשפחה, מתחם ההתכנסות שלהם שמרכזו השולחן הצבוע. באותה קומה מצוין סלון המשפחה, חדר הילדות של סאם חלבי וחדר הסטודיו בו יצר את עבודותיו. חדר מיוחד בקומה מוקדש לאימו של סאם חלבי ולמפות התחרה המעוצבות שלה שהיוו השראה ליצירתו של סאם.

ביציאה מהקומה, ניתן לבקר במרפסת המעוצבת המשקיפה על נופיו המרהיבים של הכפר. מבט אל גן הבית, דונם גודלו, מגלה שדה נפלא של צמחים אמנותיים מעוצבים בשלל צבעים שיצר סאם חלבי.

בקומה התחתונה ניתן לבקר בגלריה רחבה הפרושה על כל הסלון המקורי של בית המשפחה ובה מוצגות יצירותיו למכירה. בחזרה אל גג הבית בקומה העליונה מתגלה מראה מרהיב של נוף הנשקף מארבעה צדדי הבית אל נופי הכפר הציורי. בקומה זה ממוקם בית קפה שגם הוא מעוצב בשפת הביטוי הצבעונית והאמנותית של סאם חלבי.

עולם האמנות מכיר בתים ייחודיים שנצבעו על ידי אמנים מוכרים ופורצי דרך. האמן האמריקאי הבולגרי כריסטו הפך את בניין הרייכסטאג בברלין ליצירת אמנות, האמן הבריטי סם קוקס הפך את בית מגוריו ליצירה בגווני שחור ואפור ועוד שלל דוגמאות , "בית הצבעים" של סאם חלבי מצטרף לעבודות החשובות הללו המחברות בין אמנות לחיים.

סאם חלבי : בית הצבעים שיצרתי בבית הילדות בו גדלתי עם משפחתי בדליית אל

כרמל הנו הבית בו עברתי את השמחות, את הקשיים, את ההתמודדות ואת האובדן. החלטתי לצבוע את העבר ולשמר את הזיכרון ללא חשיבות לערך נדל"ני או לחומר. אני מספר את סיפור חיי דרך המייצג המרגש והאופטימי הזה שמאפשר לי להכניס את האומנות שלי לחיים של אנשים, לשמח."

במהלך חודש אוגוסט בימים א-ה', יערכו סיורים מודרכים לכל המשפחה בבית הצבעים וסדנאות צביעה על חפצים ישנים לילדים מגיל 4 (כל אחד יביא חפץ מהבית).

בית הצבעים פתוח לקהל כל ימות השבוע- ימים א-ה ושבת בין 10-16:00 , יום שישי 10-15:00.

מחיר 45 ₪ לאדם/ כרטיס משפחתי (עד 3 ילדים)– 110 שח / מחיר מיוחד לחייל בשרות ולאזרח ותיק- 30 ₪ לאדם.

לרכישת כרטיסיםhttp://samhalaby.co.il/

סרטון "בית הצבעים" https://youtu.be/MWyqK_8ack4

אוצר- דורון פולק / מפיקה- איריס אלחנני


בית צבעים

בית הצבעים של סם חלבי-שכונת חלית עלי, דאליית אל כרמל.

טלפון- 050-2257082 / 052-3635678 

 Waze אל אלסטח, דאלית אל-כרמל: https://waze.com/ul/hsvbcvwbwq

אינסטגרם @artist_sam_halaby

 פייסבוק @artist sam halaby   

טיקטוק @artist.sam.halaby

צבעים- נירלט @nirlat

יח"צ- @sigalfeldman

צילום- משפחה בבית הצבעים- רני בדריה/ פקשוט- דימיטרי ספקטור / צילום וידאו- איל חלבי