"חקלאי גרנות" משווקת אבוקדו ממותג במחיר שווה לכל כיס

ירידת מחיר של האבוקדו בשווקים 

"חקלאי גרנות" משווקת לרשתות המזון ולשווקים הסיטונאים אבוקדו ממותג במחיר שווה לכל כיס

התארגנות החקלאים מציינת בימים אלה שלוש שנים להקמתה, תקופה קצרה בה הפכה לשחקנית מרכזית ומשפיעה של שיווק פירות וירקות לרשתות המזון • עם פתיחת עונת האבוקדו משווקת החברה אבוקדו מובחר מסוג אטינגר באריזת רשת ובתפזורת תחת מותג "חקלאי גרנות" 

"חקלאי גרנות", חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון, משווקת אבוקדו ממותג בתפזורת, באריזות רשת ובאריזות נספק, תחת מותג "חקלאי גרנות".  בימים אלה משווק אבוקדו מסוג אטינגר, שנחשב לזן האהוב ביותר על הישראלים, לאחר שסיימה שיווק אבוקדו מסוג גליל שפתח את העונה בתחילת ספטמבר. האטינגר צפוי להיות משווק עד לסוף השנה, כשבהמשך יצטרפו אליו זנים נוספים בהם האס, פוארטה ופינקרטון. בחודשים האחרונים ניתן היה להשיג אבוקדו באיכות נמוכה ובמחיר יקר, זאת משום שנמכר שלא בעונה. "חקלאי גרנות" מבקשת להבהיר לצרכן, כי רצוי וכדאי לרכוש אבוקדו בעונה בלבד ומגורם מוסמך, ובכך להבטיח את איכותו ומחירו הזול.   

על פי מחקרים, האבוקדו נחשב לשומן בריא, כ- 20% מהרכבו התזונתי הם שמנים בעלי תכונות המונעות כולסטרול, תהליכי חמצון ומחלות לב. יש בו כמות גבוהה של ויטמינים, חלקם ויטמינים מסיסים בשמן, שהעיקרי ביניהם הוא ויטמין E. זהו נוגד חמצון חשוב ביותר והוא מגן על הרקמות מפני נזקי חמצון, קרינה והרעלה. האבוקדו מכיל את כל חומצות אמינו החיוניות, מה שהופך אותו לבעל חלבון מלא. יש לכך ערך רב לצמחונים, לטבעונים, לתינוקות וילדים ולאנשים בתהליכי הבראה. הוא מכיל גם פחמימות – בעיקר סיבים תזונתיים שעוזרים לתהליך העיכול. האבוקדו עשיר מאוד באשלגן ודל בנתרן ולכן מתאים לבעלי נטייה למחלות לב וכולסטרול. באבוקדו יש ברזל, סידן, מגנזיום וויטמין C. 

כיום נחשב אבוקדו גרנות לגורם מוביל בענף האבוקדו הישראלי, עם כ-33% מהפרי הנקטף בארץ. כ-35,000 טון פרי מגיע לבית האריזה מדי שנה מכ- 25,000 דונם של מטעים באזור גרנות. בית האריזה אבוקדו גרנות בו הושקעו בשנים האחרונות מעל 30 מיליון שקלים הינו מהגדולים והמתקדמים בעולם וממוקם באזור התעשייה הצמוד לקיבוץ גן שמואל. כ- 70% מהתוצרת מיועדת לייצוא, כ-12,000 דונם אבוקדו נטעו בעשור האחרון בהשקעה של מעל 100 מיליון שקלים ועוד אלפי דונמים צפויים להינטע בשנים הקרובות. אבוקדו גרנות הינה הפעילות המרכזית של גרנות בתחום הצומח. במסגרת זו גרנות, מלווה, תומכת ומעודדת את המשקים בנטיעת מטעי אבוקדו, בגידולם, באריזתם ובשיווקם בארץ ובעולם.

לדברי תמיר בושניצקי, מנכ"ל חקלאי גרנות, "נדאג לכך ששם המותג שלנו יהווה הבטחה לאיכות התוצרת, טריות הפרי וטעם משובח. בכוונתנו לספק אבוקדו באיכות מצוינת במספר אופנים ורמות בשלות, ואנו מקווים שכמות וזמינות הפרי בשווקים יוכלו לשמור על מחירו הנמוך לכל אורך העונה". 

כשרות: הרב אפרתי ובד"צ עדה חרדית.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 5 – 10 ₪ לק"ג (המחיר הסופי נקבע על ידי רשתות השיווק). להשיג ברשתות שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף, מגה, חצי חינם, בשווקים הסיטונאים ובחנויות המתמחות.

 

ירידת מחיר של האבוקדו בשווקים  "חקלאי גרנות" משווקת לרשתות המזון ולשווקים הסיטונאים אבוקדו ממותג במחיר שווה לכל כיס