MUSHROOM (מאשרום) חוות גידול פטריות גורמה ומרפא

 

MUSHROOM (מאשרום) חוות גידול פטריות גורמה ומרפא משיקה:
סדרת פטריות צדף למאכל בגידול אורגני

מאשרום חוות גידול פטריות גורמה ומרפא משיקה סדרת פטריות צדף למאכל אשר גדלו בחווה אורגנית בתנאי מעבדה מבוקרים.

סדרת הפטריות גורמה בחוות מאשרום כוללת: פטריות צדף ורוד, פטריות צדף זהוב, פטריות צדף כחול,
פטריות סאג'ור הודיות, פטריות צדף פלורידה ופטריות צדף פנינה.על פי מחקרים נמצא כי לפטריות סגולות רפואיות רבות והן מכילות רכיבים בעלי סגולות מרפא כמו: פוליסכרידים היעילים לחיזוק מערכת החיסון.

לפטריות סגולות רפואיות אנטי ויראליות ואנטי בקטריאליות, אנטי סרטניות, הן מפחיתות רמות שומנים וסוכר בדם, ועוד.

לדברי גל גבאי יזמית ונטורופתית בהתמחות: "לאחרונה אנו עדים לכך שפטריות גורמה ומרפא מקבלות התייחסות כמרכיב תזונתי בעל תכונות רפואיות רבות ומוגדרות כמזון פונקציונאלי. הן נוגדות חימצון, אנטי בקטריאליות ואנטי סרטניות, חשוב לשלב פטריות בתזונה היומית שלנו על מנת לחזק את מערכת החיסון, ולמנוע מחלות רבות, ולקיים אורח חיים בריא"

לדברי רוני גבאי יזם ובעל חוות מאשרום "בחוות מאשרום אנו מציעים פטריות שגדלו בתנאים מבוקרים,  תהליך הגידול נעשה בתנאי מעבדה קפדניים וסטריליים. תהליך גידול הפטריות כולל את כל  הציוד המקצועי הדרוש על מנת להביא את התוצר האיכותי ביותר".

סדרת פטריות גורמה ומרפא בחוות מאשרום כוללת:

פטריית צדף פנינה  

פופולרית מאוד בצפון אמריקה, הן בעלות טעם מעודן של יער עם מתיקות מועטה. תוסיפו אותה לחביתה וזה ישנה את טעמה… מחקרים רבים נעשו על פטרייה זו שהוכחה כבעלת תכונות מרפא רבות: אנטי ויראלי, אנטי סרטני, מפחית רמות שומנים בדם, מפחית רמות דלקתיות, מפחית רמות סוכר בדם, נוגד חמצון ועוד.

פטריות צדף הודי

Pleurotus sajor-caju

פטריית הצדף ההודי לא רק טעימה אלא גם עמוסה בחומרים מזינים. היא מתאימה למי שסובל מלחץ דם ומחלות לב כיוון שמסייעת באיזון רמות נתרן-אשלגן בגוף.  היא עשירה בחלבון, מינרלים וויטמינים, רכיבים בעלי סגולות רפואיות המתאימים להפחתת רמות כולסטרול בדם זאת הודות לתכולת שומן נמוכה מאוד וריבוי סיבים תזונתיים. רמות בטא גלוקן גבוהות המשמשות למניעת סוכרת, רמות דלקתיות בגוף, סרטן. מחקרעם הראו שהיא מפרקת ביספינול A גם מהגוף וגם מהסביבה (חומר הקיים במוצרי פלסטיק רבים ודרכם מגיע אלינו לגוף וגם לסביבה)

המרקם והטעם הייחודיים והעדינים שלה הופכים אותה למרכיב פופולרי במנות רבות,
בעוד שתכונותיה התזונתיות והרפואיות הופכות אותה למזון בעל ערך רב.

פטריית צדף פלורידה

Florida Oyster (Pleurotus florida)

פטריות צדף פלורידה  היא פטריה המוערכת מאוד בשל הטעם הייחודי והיתרונות התזונתיים שלה, היא בעלת חיי מדף ארוכים יחסית. בתחילת הגדילה שלה צבעה אפור כהה/בהיר וכשהיא מסיימת את הגדילה היא הופכת לצבע חום בהיר/בז'
נחשבת זן של קיץ כי היא גדלה בטמפרטורה חמימה.
מאפייניה של Pleurotus Florida : פטרייה בגודל בינוני עד גדול, עם גוף פטריה שקוטרו יכול לנוע בין 5-20 ס"מ. הכובע מעוצב כמו צדפה, ומכאן השם "פטריית צדפה" ובעל צבע לבן עד חום בהיר ייחודי. הגבעול קצר ועבה, ולעתים קרובות מחובר לכובע מחוץ למרכזו.
פטריה זו היא מקור עשיר לחלבון, ויטמינים ומינרלים, היא שימשה ברפואה המסורתית לטיפול במחלות שונות כגון לחץ דם גבוה ורמות סוכר גבוהות בדם.

פטריית צדף ורוד

Pink Oyster (Pleurotus Djamor)

לפטריית צדף ורודה קוראים גם פטריית פלמינגו או סלמון. בעלת ריח חזק של יער משמשת בעיקר כתחליף לדגים ופירות יער . בעלת מרקם בשרני עם טעם עדין המזכיר סלמון או פירות ים מה שהופך אותה למרכיב רב תכליתי במתכונים רבים.
ניתן לבשל אותה בדרכים שונות, כגון הקפצה, צלייה ומשתלבת היטב עם מגוון טעמים. בנוסף, פטריית הצדפה הוורודה עשירה בחלבון, סיבים וויטמינים ומינרלים חיוניים כמו ברזל ואשלגן, מה שהופך אותה לתוספת מזינה לכל ארוחה.

פטריית צדף כחול

Blue Oyster (Pleurotus Columbinus)

הפטריה קיבלה את שמה מפני שכשהיא מתחילה לפרוח צבעה כחול , אך לאחר שהיא מסיימת את הגדילה צבעה משתנה לאפור בהיר. הכובע שלה כהה והגזע שלה בהיר. היא משמשת תוספת נהדרת במטבח האסייתי או לתבשילים מכיוון שהיא לא מאבדת את צורתה במרקים. היא משמשת הרבה כתחליף בשר בגלל המרקם הלעיס ((chewy שלה . גם היא בעלת תכונות מרפא רבות ונהדרת למניעה וטיפול של מחלות שונות.

פטריית צדף זהוב

  (Pleurotus Citrinopileatus)  Golden Oyster 

פטריית צדף זהוב לרוב גדלה בצפון אסיה ותורבתה בסין. היא נמצאת גם על עצים בצפון אמריקה. היא גדלה באשכולות בצבע צהוב בהיר והבשר שלה עדין .  היא מתאימה לטיגון או למרקים.

פטרייה זו ידועה בכובע הצהוב-זהוב שלה ובמראה העדין דמוי הקונכייה, מה שהופך אותה למרכיב פופולרי במנות קולינריות רבות ברחבי העולם.

פטריית הצדף הזהוב Pleurotus citrinopileatus היא מקור עשיר של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, מה שהופך אותה למזון מזין ביותר. פטריה זו עשירה במיוחד בחלבון, סיבים ואשלגן,

והיא גם דלה בקלוריות ובשומן. צריכת פטרייה זו נקשרה למגוון יתרונות בריאותיים, לרבות שיפור עיכול, הפחתת דלקת ותפקוד חיסוני משופר.

חוות גידול פטריות גורמה ומרפא  MUSHROOM

מאשרום – MUSHROOM חוות גידול פטריות גורמה ומרפא אשר הוקמה בשנת 2020 על ידי רוני וגל גבאי. זוג יזמים שמנהלים עסקים כבר למעלה מ-17 שנה.
חוות גידול פטריות גורמה ומרפא הכוללת את כל  הציוד המקצועי הדרוש
כמו חדר מעבדה סטרילי שם הכל מתחיל, ועד חדרי הגידול בהן גדלות הפטריות השונות בתנאים מבוקרים.

מחיר מומלץ לצרכן:  20 ש"ח ל 100 גרם לפי משקל.

כתובת: אזור תעשייה כוכב יאיר – צור יגאל

לפרטים נוספים:  

גל גבאי 052-8630788    

רוני גבאי 052-4630888

אתר החברה: www.mush-room.co.il

פייסבוק: https://www.facebook.com/MYCELIUM.mushroom/?mibextid=ZbWKwL

אינסטגרם:  https://www.instagram.com/mushroom.co.il/