בספר חדשני ורב-קסם זה – "שירים הם פתגמים", כונסו 60 פתגמים מובחרים משלנו ומתרבויות העולם. לכל אחד ואחד מהפתגמים כתב שמוליק קלוסקי שיר חדש ומקורי, וכל אחד מהשירים עוטר בציור יפהפה וססגוני בידי אוריאל פלד. 

כך נבראו 60 שירים צבעוניים, משעשעים, מרגשים ומעוררי השראה וגם 60 ציורים ואיורים גדולים ובנוסף 60 ציורים קטנים, כולם מרהיבים, עשירים בפרטים, ברמזים ובמטפורות, מעוררים דו-שיח מפתיע עם הפתגמים והשירים ומאנישים אותם. ספר שכולו חוויה קסומה. כמו טיול בעולם של הרפתקאות.

"שירים הם פתגמים" הוא ספר חכם, משעשע, מרענן ופותח אופקים חדשים. הספר מעניק הזדמנות להתוודע לפתגמים ולמשמעותם, וגם להתענג על שירים מצחיקים, מרגשים ומעוררי מחשבה.

זה ספרו הראשון של שמוליק קלוסקי, אך אין זו יצירתו הראשונה. קלוסקי כותב, עורך, פזמונאי ומוסיקאי. בין הפזמונים הרבים שכתב – "נשבע" שהוא מהשירים הישראליים המצליחים של כל הזמנים, "שיר בכיף" ועוד. הוא ביצע פרויקטים אמנותיים ייחודיים עבור רשת ב' ועבור הטלוויזיה הישראלית. כמו כן, הוא ערך את מגזין אקו"ם, מגזין שב"ס, מגזין משרד התחבורה, ועוד מגזינים, ספרים ופרסומים. בשנת 2002 יצא "למקום רחוק", אלבומו הראשון כזמר ויוצר. לאחרונה יצא לאור אלבומו השני – "מצאתי קול". 

שירים הם פתגמים

שם הסופר: שמוליק קלוסקי

שפת מקור: עברית

ז'אנר: פנאי, שירה, משפחה וילדים

מספר עמודים: 127

הוצאה לאור: פתגמיא

שנת הוצאה לאור של המקור: 2020