תקציר על הספר "אביתר הפרפר" מאת אורית בראון אגמי:

הַשֶּׁמֶשׁ הִפְצִיעָה,

הַבֹּקֶר הִגִּיעַ.

אֶבְיָתָר הַפַּרְפַּר נִפְנֵף בַּכְּנָפַיִם

וְהִמְרִיא בִּקְלִילוּת אֶל עָל לַשָּׁמַיִם.

 

ספר הילדים "אביתר הפרפר" מעביר לילדים ערכים של שמירה על הסביבה וטיפוח הטבע העירוני. הילד לומד על תהליך ההאבקה של פרחים, על החשיבות של הפרפרים בתהליך זה וכיצד שומרים הפרפרים על הטבע.

הילד מלווה את הרפתקאות אביתר הפרפר, מהבוקר בו אביתר קם – דרך אבקת פרחים ועד לרגע שהבניינים  הרבים שנבנים בעיר מונעים ממנו למצוא פרחים. הפרפרים מתכנסים לכינוס חירום ומחליטים יחד לעזוב את העיר. הילדים עצובים מכך שאין פרחים ואין פרפרים והם מתלוננים להורים. המבוגרים מחליטים שצריך לשמור על שטחים ירוקים גם בעיר, ואז הפרפרים חוזרים ואביתר המנהיג שלהם מרוצה והולך לישון.
הספר מיועד לגילאי 7-3, מלווה באיורים מרהיבים והמסר העיקרי שהוא מעביר הוא שהפרפרים הם בעלי חיים חיוניים בטבע ושיחד עם הבנייה בערים – חשוב שנשמור גם על שטחים ירוקים בערים. 

 

זהו ספרה השני של אורית בראון־אגמי, עיתונאית וסופרת ילדים, שספריה מקדמים את נושא איכות הסביבה והשמירה על עולמנו. ספרה הקודם "העולם, האדם וקורונה גם" על איכות סביבה, קיימות אקולוגיה, תוך שילוב עם משבר הקורונה, היה במשך מספר חודשים במקום בראשון ברשימת רבי מכר באנגלית באמזון בקטגוריית ספרי ילדים על איכות הסביבה. 

 

המחברת, אורית בראון אגמי, אם לשלושה, בוגרת פסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, לשעבר עיתונאית ודוברת מרכז פרס לשלום. בין שלל פעילויותיה, לימדה אנגלית באי קטן בפיליפינים ובכפר נידח בהודו, והיום היא עוסקת בהוראת אנגלית, תקשורת ואקטואליה לילדים מהפריפריה החברתית בישראל. המסעות שערכה בעולם ובעיקר החיים באי שאין בו מכוניות, אין רעש ואין זיהום אוויר, היוו השראה לספרים שהיא כותבת. הספר הנוכחי נכתב מתוך דאגה לעתידם של הפרפרים, המהווים חלק חשוב באקולוגיה העולמית והולכים ונעלמים מהערים.

ספר הילדים אביתר הפרפר מאת אורית בראון אגמי

 

שם הסופרת: אורית בראון אגמי

שפת מקור: עברית

ז'אנר: ילדים

מספר עמודים: 43 

שנת הוצאה לאור של המקור: 2020 

מחיר הספר: 68 שקלים 

ניתן להשיג ישירות מהמחברת עם אפשרות להקדשה אישית בטל': 054-7722238, oritbrown@gmail.com,
https://oritbrown.com/