תקציר על הספר "העולם, האדם וקורונה גם" מאת אורית בראון אגמי:

רב מכר באמזון בתחום ספרי ילדים על איכות הסביבה מחבר בין הקורונה לאקולוגיה. עכשיו גם בעברית. 

בימים אלה יוצא לאור בעברית ספר ילדים חדש על איכות סביבה, קיימות אקולוגיה, תוך שילוב עם משבר הקורונה, המיועד לילדים בגילאי 7-4. הספר במהדורה האנגלית הוא רב מכר באמזון בקטגורית ספרי ילדים על איכות סביבה, ואף תורגם ליפנית. 

"העולם, האדם וקורונה גם" נכתב בזמן משבר גלובלי, שנגרם בעקבות הופעתו של וירוס הקורונה. ילדים רבים שאלו שאלות על התופעה ועל השפעותיה, וחלקם חוו חרדה. הספר מציע הסבר אפשרי למשבר. הוא קורא לנו לדאוג לאיכות הסביבה ולחדול מלזהם את העולם.

הסיפור הוא על האדם שפעם היה חלק מהטבע. במשך השנים הוא זיהם את הסביבה וגם כרת יערות כדי לגדל חיות משק, מה שגזל שטח מחיות הבר. כדור הארץ הזהיר את האדם עם שיטפונות ושריפות. אבל האדם לא הבין. ואז כדור הארץ הביא את הקורונה. הקורונה גרמה לאדם להשתעל וירדו לו דמעות מהעיניים. האדם הסתגר בבית ולא הלך לעבודה, כי הוא פחד מהקורונה. בסופו של דבר, האדם הבין. הוא התנצל בפני כדור הארץ ומאז הוא שומר על איכות הסביבה. הסוף האופטימי בא להרגיע את הילדים ומסמן שמשבר הקורונה ייגמר ולאחריו, החיים של כולנו יהיו טובים יותר.

המחברת, אורית בראון אגמי, אם לשלושה, בוגרת פסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, לשעבר עיתונאית ודוברת מרכז פרס לשלום. בין שלל פעילויותיה, לימדה אנגלית באי קטן בפיליפינים ובכפר נידח בהודו, והיום היא עוסקת בהוראת אנגלית, תקשורת ואקטואליה לילדים מהפריפריה החברתית בישראל. ההיכרות עם הילדים, עם החלומות שלהם ועם חששותיהם, הובילה אותה לכתוב סיפור זה במיוחד עבורם. 

 

שם הסופרת: אורית בראון אגמי

שפת מקור: עברית

ז'אנר: ילדים

מספר עמודים: 46

הוצאה לאור: עצמית

שנת הוצאה לאור של המקור: 2020 

מחיר הספר: 68 שקלים 

ניתן להשיג באתרים: עברית, מנדלה מוכר ספרים, אינדיבוק ו- sifriappאו ישירות מהמחברת עם אפשרות להקדשה אישית בטל': 054-7722238, brown.tikshoret@gmail.com