פעילויות לילדים שחשוב להכיר

יש כל כך הרבה פעילויות בחיי היומיום שלנו שיכולות להיות מהנות לילדים. חלקן הן פעילויות של יצירה, ואילו אחרות הן פעילויות של משחקים תחרותיים בחיק הטבע, מחנאות ועוד. חשוב שילדים יידעו מה טוב לבריאותם הכללית ולהתפתחותם, ולכן חשוב לעקוב אחר הפעילויות האהובות עליהם. בואו נכיר כמה. 

פעילויות שילדים צריכים להכיר ולהתמקד בהן הן פעילות גופנית, גירוי קוגניטיבי ותמיכה רגשית, אבל בהחלט לא רק. ילדים צריכים לעסוק גם בפעילויות חברתיות, פעילויות שמעוררות את האינטלקט, את הרגש ואת הדמיון, הסקרנות ועוד. אמנם חשיבות הפעילות הגופנית היא לשמור על ילדים בריאים, אבל זה לא רק טוב לגוף, אלא גם לנפש. זה עוזר להם להישאר עסוקים, להנות בפעילויות כגון ספורט ופעילויות פנאי חוץ אחרות, ליצור, להתחבר עם ילדים אחרים ועוד. 

מדוע חשוב להעסיק את הילדים בגירויים נכונים? 

מחפשים אחר חוות חקלאיות עם רכיבה על סוסים בשרון המקסים? אולי בכלל חוג ציור לילדים? ומה לגבי סדנאות בישול לילדים? ככה או ככה, יהיה חשוב לבחור בפעילויות הנכונות עבור הילדים שלכם. ואל תשכחו, קודם כל צריך לבדוק איתם מה מעניין אותם. 

גירוי קוגניטיבי למשל, הוא משהו שילדים בד"כ לא ידעו להגיד לכם שהם זקוקים לו. אבל הם בהחלט זקוקים לגירוי קוגניטיבי, גם אם הם לא מודעים לכך. גירוי זה חשוב מכיוון שהוא מסייע לילדים לפתח את היצירתיות שלהם, כישורי פתרון בעיות, זיכרון, מודעות מרחבית, כישורי רצף, כישורי ריכוז, יכולות חשיבה על ידי משחקים או קריאת ספרים ועוד. כמו כן, גירוי קוגניטיבי גם משפר יכולות ויזואליות-מרחביות באמצעות אמנות או מלאכה.

כיצד פעילויות ותמיכה רגשית תורמות לילדים שלנו? 

תמיכה רגשית חשובה, מכיוון שהיא מסייעת לילדים ליצור לעצמם מרחב בטוח שבו הם לא מרגישים שופטים או נדחים על ידי אחרים, מה שאומר שהם יכולים להיות פתוחים יותר עם רגשותיהם. רכיבה על סוסים בשרון למשל, היא פעילות שמתאימה בצורה מושלמת לילדים שצריכים תמיכה רגשית עוטפת. 

חשוב לעודד ילדים להישאר עסוקים עם עצמם, עם חבריהם ובעולם הסובב אותם. חלק מהפעילויות יכולות לסייע לילד לפתח תחושת סקרנות. ופעילויות אחרות, כמו נגינת מוסיקה, מלמדות ילדים יצירתיות וכישורים אחרים החשובים לעתיד.

עד כמה רכיבה על סוסים בשרון מועילה להתפתחות הילד? 

רכיבה על סוסים בשרון (או בכל מקום אחר בארץ) עוזרת לילדים לפתח מיומנויות חשובות. הילדים יכולים ללמוד על איזון, תיאום ואינטראקציות חברתיות, טיפול בסוסים ועוד. זאת ועוד, רכיבה על סוסים מסייעת בשיפור ההתפתחות הקוגניטיבית של הילד, המוטוריקה ומסייעת בבעיות רגשיות שונות. זה גם משפר את מצב הרוח שלהם ואת הביטחון העצמי של הילדים, מה שכמובן משליך ישירות על מצב רוחם הטוב של ההורים. בין אם תחליטו על פעילות כזו או אחרת לילדים, אל תשכחו להתייעץ עם הילד.