אלה הקורסים שהילדים שלכם חייבים לנסות

ישנם בימינו מגוון ומנעד קורסים הזמינים לילדים, והם משתנים בהתאם לגיל, תחומי העניין או רמות המיומנות של הילד. חלק מהקורסים קשורים לאומנויות כגון ציור, אומנות הפיסול, שירה, ריקוד, נגינה ועוד. אחרים קשורים לעבודות עץ, בישול, רובוטיקה, ספורט וכן הלאה. בואו נדבר על זה.  

אם אתם מעוניינים לשלוח את הילדים לקורס שיפיק עבורם ערך מוסף ענק, ישנן גם אפשרויות אחרות מלבד קורסים של ספורט, שחמט, רובוטיקה וכו'. יש לכם את האפשרות של רכיבה טיפולית. לילדים שעשויים ליהנות מפעילויות הקשורות לחיק הטבע, רכיבה טיפולית יכולה להיות מושלמת. בואו נבין במה מדובר. מה זה קורס רכיבה טיפולית? 

מה זה קורס רכיבה טיפולית? 

קורס רכיבה טיפולית זה סוג של ספורט רכיבה, הכולל רכיבה על סוסים וטיפול בסוסים, יצירת אינטראקציה עם מאלפי סוסים ועוד. ישנן צורות שונות של רכיבה טיפולית, כולל אימון סוסים לתחרות, רכיבה טיפולית לאנשים עם מוגבלויות ושימוש בסוסים להעלאת מודעות רגשית.

קורס זה נועד לעזור לילד ללמוד כיצד לרכוב על סוס משלו, תוך מתן תמיכה רגשית לסוס, טיפול בסוס ועוד. במקרים רבים, רכיבה טיפולית היא פעילות רכיבה על סוסים לאנשים עם צרכים מיוחדים, כגון לקויות פיזיות, לקויות למידה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, דיכאון וחרדה. רכיבה יכולה לסייע בפיתוח תיאום מוטורי ולספק הזדמנויות לאינטראקציה חברתית. מומלץ מאוד. 

לבחור את הקורס הנכון לילד – בין מה למה נבחר? 

אם קורס רכיבה טיפולית הוא פחות עבור הילד שלכם, יש גם אופציות נוספות. בד"כ, קורסים מיועדים לילדים בקבוצות גיל שונות. בדרך כלל הם קשורים לתחומי העניין והכישורים של הילד. לדוגמה, ילד בן שש עשוי לקחת קורס כמו "סיור במשקים חקלאיים עם חיות מחמד", ואילו ילד בן שמונה עשוי לקחת קורס קוסמות לילדים.

ישנם סוגים רבים של קורסים המוצעים לילדים, כולל לימודים, קורסי ספורט, פיתוח מנהיגות, קורסים טכנולוגיים ועוד. ילדים יכולים גם לקחת חלק במחנות וקייטנות, המציעות חוויות כמו קייטנות ספורט או קייטנות אמנות שנמשכות ימים או שבועות בכל פעם. 

איך לבחור את הקורס הנכון לילד? 

בעוד שישנם קורסים כמו קורס רכיבה טיפולית וטיפול בסוסים, כנראה שלא כל הילדים בהכרח יתחברו לקורסים עם בע"ח. אבל בכל זאת, חשוב להבין ש רוב הילדים להוטים ללמוד דברים חדשים. הם יכולים לעשות זאת רק כאשר הם מקבלים השראה מכך, לכן חשוב לבדוק מה יעניין אותם באמת. 

אנו ממליצים להתייחס לאישיותם. מה מעניין אותם? מה הם אוהבים לעשות? כמו כן, נסו לגלות את תחומי העניין והתשוקות שלהם, וקחו בחשבון את גילם. ולבסוף, שימו לב שבחלק מהקורסים יש תנאים מוקדמים שעליכם לדון בהם עם הילד ועם מנהלי הקורס. ואם יצא שבחרתם קורס שהילד לא הביע בו עניין, לא נורא, תמיד אפשר להירשם לקורס אחר או נוסף.